LOGIN |
| Email Bejelentkezés Alapállapot Névjegy |
Menü: (hosszú)
|
Mit jelent a verseny ?Versenyek alatt értjuk tetszőleges számú, a rendszerben nyilvántartott játékos, tetszőleges számú robberét, melyet együttesen szeretnénk kiértékelni. Egy versenyben lehetnek aktív és éppen pihenő játékosok, sőt a létszám is bármikor bővülhet, változhat, törölni csak olyan játékost lehet, aki még nem játszott az adott versenyen egyetlen robbert sem. Versenyre példák:
FONTOS gondolatok a versenyekkel kapcsolatban!Ha változtatunk a versenyen résztvevő játékosokon ([Versenyzők kijelölése]), vagy ha az aktív játékosok körében módosítottunk ([Játszik (i/n) - csapat]), akkor mindig asztalsorsolást kell utána ÚJRA (!) csinálni, mielőtt a partik gépi könyvelését vagy játszmalap nyomtatást indítanánk! Ellenkező esetben a rendszer hibásan működik! Ha már nem lesz több robber egy versenyen könyvelve, vagyis BEFEJEZŐDÖTT a verseny, LE KELL ZÁRNI a Módosítás menü ponttal. Ez azért fontos, mert a kiválasztáskor csak a még le nem zárt versenyek jelennek meg, és hogy ne nehezítsük társaink életét feleslegesen hosszú listákkal, jó gyakorlat a Versenyek lezárása. Ha a versenyzőkkel, játékosokkal, kimutatásokkal akarunk foglalkozni, először ki kell választani az aktuális versenyt, ha ez megtörtént, minden alatta lévő funkció (menüpont) az aktuális versenyre vonatkozik. Új verseny felvételekor ez lesz az aktuális, nem kell külön kiválasztani. Mindenki csak azzal a versennyel foglalkozhat, amire jogosultsága van (jövőbeli fejlesztés !!). Milyen segítséget ad a rendszer a versenyek bonyolításával ?
AsztalsorsolásAsztalsorsolásnál két lehetőség van, véletszerűen (véletlenszám generátor segítségével) vagy ún. svájci rendszerben, ahol az aktuális összes versenypontok/asztalipontok alapján kialakult sorrend szerint ülnek össze a versenyzők. Legjobbak együtt, közepesek együtt, leggyengébbek együtt stb. Természetesen korrektül kezeli a 4-s, 5-s, 6-os sőt extrém esetben a 7-s asztalokat is. 6-s vagy 7-s asztal maximum egy lehet, és csak 12 főnél kevesebb versenyző esetén. Gépi partikEbben az esetben az utolsó (!!) asztalsorsolás alkalmával kijelelölt versenyzők részére a teljes robber adminisztrációja lehetséges. A kijelölt partik legalább 75%-nál (paraméterként van beállítva) már le lehet zárni a robbert, de előbb nem. Ekkor történik meg a robber lekönyvelése és a robber zárása, a partik alatt megjelenő gomb megnyomásával. Játszmalap nyomtatásEz akkor használható ha a rendszerrel készítettük az asztalsorsolást. Megfelelő létszámú (4-5-6-7) és darab, nevekkel és részeredményekkel feliratozott játszmalapot nyomtat arra az esetre, ha a partikat nem lehet online könyvelni. Mitől különbözik a verseny a bajnokságtól ?A bajnokság mindig egész évre szól, a bajnokságban minden, a rendszerben nyilvántartott játékos automatikusan szerepel,a kimutatásban a bajnoksághoz tartozó lekönyvelt robberek alapján számoljuk a helyezéseket. A bajnokságok egymásba ágyazottan azonosíthatók (X - XDP - XDPHVE -XDPHVE07) így történik elszámolásuk is. A verseny azonosítása, nyilvántartása EGYEDI. Mindig csak a kiválasztott játékosok számítanak bele. Lehetőség van pihenő, (inaktív) játékosokat kijelölni. Ne feledkezzünk meg egy későbbi asztalsorsolásnál róluk !! Minden verseny kötelezően egy bajnokságba is tartozik. Mindig a legmélyebb bajnokság azonosítóját kell megadni. Vagyis az B - BGKS - BGKS-G egymásbaágyazott bajnokságok esetén, ha a Gróféknál van egy esti verseny, melyben azt szeretnénk, hogy robberek az előbbi mindhárom bajnokságba beletartozzanak, akkor a versenynél a bajnoksághoz a BGKS-G azonosítót adjuk meg. |